یکی از مهم‌ترین عناصر اداره موفق یک کسب‌وکار این است که کارمندان راضی داشته باشید و برای افزایش بهره‌وری به اندازه کافی به آنها انگیزه بدهید.

روزنامه دنیای اقتصاد - ترجمه مریم رضایی: یکی از مهم‌ترین عناصر اداره موفق یک کسب‌وکار این است که کارمندان راضی داشته باشید و برای افزایش بهره‌وری به اندازه کافی به آنها انگیزه بدهید. درحالی‌که روش‌های مختلفی برای تحقق این هدف وجود دارد، اما ارائه مزایایی فراتر از مزایای مشخص و قانونی در هر کشوری می‌تواند در این زمینه بسیار موثر باشد.

از اعطای مزایای کارمندی غافل نشوید!

بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به اشتباه فکر می‌کنند نباید برای اعطای مزایا به کارمندان هزینه کرد. اما باید بدانید در نظر نگرفتن مزایا ممکن است در کوتاه‌مدت باعث افزایش سود شما شود، اما این فلسفه صرفه‌جویانه می‌تواند در نهایت شانس کسب‌وکار شما را برای شکوفایی و موفقیت بلندمدت کمتر کند.

ری سیلوراستین، موسس شبکه مشاوره کسب‌وکار PRO، می‌گوید: «کارفرمایان خوب می‌دانند چه مزایای مشخصی را باید برای کارمندان خود در نظر بگیرند.» همچنین جولاینبری، معاون موسسه مشاوره منابع انسانی Aon می‌گوید: «اگر مزایایی را که برای کارمندان ارزش دارد برای آنها در نظر بگیرید، آنها راضی‌تر خواهند بود، کمتر به مرخصی می‌روند و تعهد بیشتری به اهداف شرکت پیدا خواهند کرد.»

مهم‌ترین دلایلی که باید به کارمندان مزایایی اضافه بر مزایای قانونی تعلق گیرد عبارت است از:

1) افزایش محبوبیت و جذبه


استخدام کارمندان حرفه‌ای و منحصربه‌فرد به شما کمک می‌کند مبنایی قوی برای کسب‌وکارتان ایجاد کنید. حفظ چنین کارمندانی باعث می‌شود تاثیرات ملموسی را حس کنید که کسب‌وکار شما را از دیگران متمایز می‌کند و یکی از راه‌های حفظ این کارمندان اعطای مزایای بیشتر به آنها است. تحقیق فصلی موسسه مک‌کینزی نشان داده جذب و حفظ استعدادها مهم‌ترین دلیل اعطای مزایا در شرکت‌ها بوده است. همچنین اعطای مزایا نشان می‌دهد شما آنقدر به ثبات شرکت‌تان اعتقاد دارید که بر نیروهای آن سرمایه‌گذاری می‌کنید.

از اعطای مزایای کارمندی غافل نشوید!

2) به حداقل رسانی نرخ جابه‌جایی


وقتی شرکتی دائم کارمندان خود را از دست می‌دهد و کارمندان جدید استخدام می‌کند، برای پیشرفت جدی با مشکل مواجه می‌شود. در این شرایط، تشکیل تیمی از متخصصان دشوار است و شرکت با کمبود استعدادها مواجه می‌شود. اما ارائه بسته‌های مزایا به کارمندان می‌تواند دلیل خوبی برای حفظ آنها در بلندمدت باشد. این کار نشان می‌دهد به منافع کارمندان‌تان فکر می‌کنید و برای عملکرد آنها ارزش قائلید. در نتیجه می‌توانید تیمی از کارمندان حرفه‌ای تشکیل دهید که سال‌ها در شرکت کار و به ارتقای آن کمک کنند.

3) تقویت روحیه

دیگر مزیت اعطای مزایا به کارمندان تقویت روحیه مثبت در آنها است. وقتی نیازهای نیروی کار خود را بدانید و به آن توجه کنید، آنها وفاداری بیشتری نشان داده و در کار خود جدی‌ت�� خواهند بود. هیچ چیز سریع‌تر از روحیه بد نمی‌تواند جلوی بهره‌وری را بگیرد. اما اعطای مزایای کافی باعث می‌شود کارمندان شادتری داشته باشید.

از اعطای مزایای کارمندی غافل نشوید!

از چه مزایایی می‌توان استفاده کرد؟

بیمه درمانی و بازنشستگی اولین و ضروری‌ترین مزایای قانونی است که شامل حال کارمندان می‌شود. اما بسیاری از کارمندان خواهان مزایای دیگری هستند که در صورت فراهم نشدن، از کار خود دلسرد می‌شوند. به جز مزایای قانونی و الزامی، بسیاری از شرکت‌ها مزایایی مانند پرداخت پول به مناسبت اعیاد ملی و مذهبی یا مرخصی‌های یک یا دو هفته‌ای با حقوق برای کارمندان خود در نظر می‌گیرند. همچنین ارائه گزینه‌هایی غیر از بیمه‌های متداول درمان و بیمه عمر، مانند بیمه‌های داوطلبانه و بیمه‌های ویژه جوانان، از جمله مزایای متفاوتی است که شرکت‌ها می‌توانند در نظر بگیرند.

متناسب‌سازی را فراموش نکنید

وقتی می‌خواهید به گزینه‌های مختلف مزایا برای کارکنان شرکت‌تان فکر کنید، به یاد داشته باشید که نباید به شکل یک بسته مزایا باشد، بلکه باید آن را خدماتی برای ثبات مالی و جسمی کارمندان‌تان در نظر بگیرید. به‌منظور تصمیم‌گیری در مورد اینکه شرکت شما چه مزایایی را باید به کارمندان ارائه کند، ابتدا باید بدانید آنها دقیقا به چه چیزهایی نیاز دارند.

از اعطای مزایای کارمندی غافل نشوید!

همچنین در نظر بگیرید که تنوع نیروی کار امروز بسیار زیاد است و این تنوع فقط در جنسیت و قومیت نیست، بلکه سن را هم دربرمی‌گیرد، به طوری که ممکن است در یک شرکت دامنه سنی کارمندان بین 18 تا 70 سال باشد. همان‌طور که در مورد استقبال و استفاده از تکنولوژی‌های جدید، توازن بین کار و زندگی و تعاملات اجتماعی تفاوت بین نسل‌ها کاملا مشهود می‌شود، این موضوع در مورد نیازهای زندگی و پوشش بیمه و در نتیجه بسته‌های مزایای کارمندی هم وجود دارد.

با این حال، گزارش نیروی کار شرکت بیمه Aflac دریافته که تقریبا نیمی از کسب‌وکارهای کوچک در آمریکا (44 درصد) می‌گویند رویکرد آنها در اعطای مزایا به کارمندان، یک بسته مزایای واحد برای همه است.از آنجایی که کارمندان در همه سنین، دیدگاه‌ها و نیازهای منحصربه‌فردی دارند، کسب‌وکارهای کوچک باید بسته‌های مزایایی را طراحی کنند که راهکارهای هدفمند و با در نظر گرفتن هزینه-فایده برای آنها ارائه می‌کند.

سطوح مختلف زندگی کارمندان‌تان را مد نظر قرار دهید و اطمینان حاصل کنید مزایایی که در نظر گرفته‌اید با نیازهای فردی آنها تناسب داشته باشد. نیازهای کارمندانی که به تازگی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند، با کارمندانی که ازدواج کرده و دو فرزند کوچک دارند کاملا متفاوت است. پس سطوح مختلف زندگی آنها را با ارائه طرح‌هایی برای فرد، خانواده و غیره در نظر بگیرید. متناسب‌سازی مزایا با نیازهای کارمندان، برای کسب‌وکار شما نیز مفید است، چرا که بر سلامت محیط کار و در نتیجه افزایش بهره‌وری نیروی کار اثرگذار است.
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه