آمارهای موسسه تحقیقاتی Ampereanalysis نشان می‌دهد که فیس بوک، غول شبکه‌های اجتماعی اینترنت در حال افزایش درآمد خود از طریق نمایش آگهی‌های تبلیغاتی مربوط به ویدئوهای Youtube در پرتال خود است.

مجله اینترنتی برترین ها
 
 
 
 
برترین ها: ویدئوهای یوتیوب برای فیس بوک، درآمد زایی می‌کند. این خبری است که موسسه تحقیقاتی آمپر آنالیز که در زمینه تحقیقات در حوزه رفتار کاربران اینترنت فعالیت می‌کند، اخیراً گزارش کرده است. افزایش میزان انتشار فایل‌های ویدئویی یوتیوب در پرتال فیس بوک، سبب شده است تا فیسبوک از این طریق، بتواند درامد زایی بالایی را برای خود به ارمغان آورد.
 
رشد درآمد فیس بوک از Youtube در سال 2015

به گزارش برترین ها؛ سه ماهه سوم سال 2014 میلادی، 77 میلیارد بازدید view از ویدئوهای منتشر شده در فیسبوک به ثبت رسید که این رقم در سه ماهه نخست سال 2015، به بیش از 4 برابر یعنی 315 میلیارد بازدید دست یافت. این در حالی است که میزان کل ویدئوهای بازدید شده در سایت یوتیوب در این مدت، 756 میلیارد بازدید بوده است که نشان می‌دهد، فیس بوک، فضایی بهتر و گسترده تر برای پخش و نمایش ویدئوهای یوتیوب، مخصوصاً برای مصارف تجاری و تبلیغاتی می‌باشد. بررسی‌های موسسه آمپر نشان می‌دهد که فیسبوک، پلتفرم ممتازی برای نمایش آگهی‌های ویدئویی برای صاحبان آگهی می‌باشد و صاحبان آگهی را برای نمایش آگهی‌های ویدئویی سریع، ترغیب کرده است.
 
رشد درآمد فیس بوک از Youtube در سال 2015

اما به هر حال، یوتیوب گوگل، فضای حرفه ای تر و آسان تری برای پخش و نمایش فایل‌های ویدئویی می‌باشد که مدل‌های کاربر پسند و مشتری مدار حرفه ای برای علاقمندان با حوزه محتوای ویدئویی ارائه می‌کند. تبلیغ دهندگان در فیسبوک، ملزم به پرداخت هزینه آگهی‌هایی هستند که بیش از 3 ثانیه در فیسبوک نمایش داده می‌شود. ریچارد برایتون، مدیر موسسه آمپر در گفت و گو با رویترز اعلام کرده است که جاه طلبی‌هایی شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب و فیسبوک برای جذب مخاطب بیشتر و فراهم کردن بستری برای پخش ویدئوهایی تبلیغاتی، فضای درامد زایی خوبی را ایجاد کرده است. در همین حال، ایوان اشپیگل، مالک اسنپ چت نیز اخیراً، خبر از پخش ویدئوهایی تبلیغاتی در سایت خود کرده است.

گفته می‌شود تا سال 2017 میلادی، اینترنت بزرگ‌ترین رسانه برای انتشار آگهی در جهان خواهد بود که رسانه پخش آگهی 12 بازار را شامل می‌شود. انتظار می‌رود، 28 درصد کل آگهی‌های جهان ظرف چند سال آینده تنها از طریق فضای اینترنت به مخاطبان ارائه شود. این آماری هست که موسسه تحقیقاتی zenithoptimedia.com اخرا منتشر کرده است. در کشورهایی چون استرالیا، کانادا، دانمارک، هلند، نروژ، سوئد و بریتانیا، اینترنت به‌عنوان ابزار اصلی در تبلیغات مورداستفاده قرارگرفته است و تا سال 2017 میلادی،5 کشور چین، فنلاند، آلمان، ایرلند و نیوزلند نیز به جمع کشورهای فعال در امر تبلیغات اینترنتی خواهند پیوست. سهم بازار تبلیغات اینترنتی از کل فضای تبلیغاتی در بریتانیا، به بیش از 50 درصد افزایش‌یافته است که این قضیه برای سوئد و دانمارک تا سال 2017 رخ خواهد داد. یکی از فرصت‌های تبلیغاتی خوب در اینترنت، استفاده از گوشی‌های تلفن همراه برای تبلیغات می‌باشد. بین سال‌های 2014 تا 2017، پیش‌بینی می‌شود که سهم تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند، از 5.1 درصد به 12.9 درصد افزایش یابد. انتظار می‌رود، تبلیغات از طریق گوشی‌های هوشمند اینترنتی تا سال 2017، به 70 درصد کل تبلیغات اینترنتی بالغ شود که رقم قابل‌توجهی می‌باشد.

 رشد درآمد فیس بوک از Youtube در سال 2015

گفتنی است، شرکت گوگل با مبلغ 1.6 میلیارد دلار، چند سال پیش سایت یوتیوب را که با سرمایه‌گذاری 10 میلیون دلاری راه‌اندازی شده بود، خریداری کرد. یوتیوب هم‌اکنون، در فهرست 5 پرتال پربیننده اینترنت قرار دارد. گام بوک نیز نخستین سایت پربیننده وب را با قریب به 1 میلیارد کاربر ثبت شده در اختیار دارد. فیسبوک و گوگل، در مجموعه قریب به 200 میلیارد دلار ارزش بازاری از نظر برند دارند. کانال رسمی فیس بوک در یوتیوب، در نشانی www.youtube.com/user/theofficialfacebook قرار دارد.

توسعه تبلیغات اینترنتی ویدئویی با گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، فلیکر، اینستاگرام و اسنپ چت افزایش یافته است و کاربران علاقمند هستند تا فایل‌های ویدئویی را به منظور ارائه فرصت‌هایی بهتر برای نشان دادن محتوای خود در این شبکه‌ها، منتشر کنند. بستری که شبکه‌های اجتماعی برای پخش فایل‌های ویدئوی تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی ایجاد کرده است سبب شده است تا شبکه‌های اجتماعی، بهترین بستر (سکو/فشا) برای توسعه ظرفیت‌های شبکه‌های انتشار دهنده فایل‌های ویدئویی مانند یوتیوب باشند. شبکه توییتر، اخیراً اعلام کرد که محدودیت انتشار 140 کلمه ای را برداشته است، به نظر می‌رسد اینستاگرام نیز دربی گسترش کاربران خود به بیش از 300 میلیون نفر، در آینده ای نزدیک، محدودیت پخش فایل‌های ویدئویی خود را که هم اینک 15 ثانیه می‌باشد، بردارد. در صورت اعمال این عملکرد، انتظار می‌رود شمار کاربران اینستاگرام تا 5 سال آینده، به دو برابر افزایش یابد. اینستاگرام اکنون، یک شرکت متعلق به فیس بوک محسوب می‌شود که با مبلغ 2 میلیارد دلار فروخته شد. زوکربرگ، مالک فیس بوک، و لری پیج یکی از مالکان گوگل، امروزه در فهرست میلیاردرهای جوان جهان قرار دارند که هر ساله توسط فوربس اعلام می‌شود.
 
رشد درآمد فیس بوک از Youtube در سال 2015
(گزارش مصور موسسه آمپر درباره بررسی فرصت‌های تبلیغاتی بهتر در فیس بوک در مقایسه با یوتیوب)
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه